Spôsob nahlasovania reklamácií nedodaného tovaru alebo poškodeného pri preprave

 

Po doručení tovaru prepravnou spoločnosťou alebo vlastnou prepravou firmy Vega tools s.r.o., je potrebné poškodený alebo nedodaný tovar

nahlásiť najneskôr do 48 hodín od prevzatia zásielky.

Reklamáciu je potrebné nahlásiť cez reklamačný formulár on-line, napisat spravu z formularem na náš email [email protected] alebo zaslaním na poštovú adresu Predávajúceho (Vega tools s.r.o.)

Po uplynutí stanovenej lehoty nie je možné reklamáciu uznať.


Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s ustanoveniami:

• zák.č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov

• zák.č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov

• zák.č. 250/2007 Zb. O ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov



Právo na uplatnenie reklamácie


Zákazník je povinný, ak je to možné, skontrolovať tovar (vec) čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na Tovare (veci) a zistiť jeho vlastnosti a množstvo.

Zákazník nemá nárok na záruku, ak vada spôsobila externú udalosť po prechode nebezpečenstva škody na tovare na zákazníka.

Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na škody spôsobené živelnou pohromou alebo inými vonkajšími vplyvmi, ako sú blesky alebo iné atmosférické výboje, požiar, voda alebo iné neštandardné javy, ako je prepätie v rozvodnej alebo telefónnej sieti.

Zákazník je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru do 36 mesiacov od prevzatia.

Ak je na predávanej veci alebo jej obale uvedená lehota, počas ktorej možno vec používať, v pokynoch priložených k veci alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť.


Ak o to zákazník požiada, spoločnosť VEGA TOOLS s.r.o. potvrdí písomne, do akej miery a na aké obdobie sú jeho povinnosti v prípade chybného plnenia.

Toto potvrdenie môže byť nahradené potvrdením o kúpe veci obsahujúcim uvedené údaje. Ak tovar nemá žiadne vlastnosti, t. j.


  1. ktoré si zmluvné strany dohodli, a v prípade neexistencie dohody také vlastnosti, ktoré kupujúci popísal alebo očakával výrobcom, s prihliadnutím na povahu tovaru a nimi vykonávanú reklamu,
  2. tovar nie je vhodný na účel, ktorý na jeho použitie spoločnosť VEGA TOOLS s.r.o. uvádza alebo na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
  3. tovar nezodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo návrhu, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo návrhu,
  4. tovar nie je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti,
  5. tovar nespĺňa zákonné požiadavky.


Zákazník môže požadovať aj dodanie nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti tovaru (veci), môže zákazník požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady.


Zákazník má právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V tomto prípade má zákazník tiež právo odstúpiť od zmluvy.


Ak zákazník neodstúpi od zmluvy alebo si neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčastí alebo na opravu tovaru, môže požiadať o primeranú zľavu. Zákazník má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že VEGA TOOLS s.r.o. nemôže dodať nový tovar (vec) bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade VEGA TOOLS s.r.o. neodstráni nápravu v primeranej lehote alebo že by náprava spôsobila zákazníkovi značné ťažkosti.


Právo z chybného plnenia nepatrí Zákazníkovi, ak zákazník pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak si vadu zákazník sám spôsobil. Ak má vec vadu, z ktorej VEGA TOOLS s.r.o. ak sa vec predáva za nižšiu cenu alebo sa jedná o použitú vec, má zákazník namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.


Objednávateľ nemá nárok na právo z chybného plnenia:


  • pri Tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena,
  • na opotrebenie tovaru (vecí) spôsobené jeho obvyklým používaním,
  • na Použitý tovar (veci) pre vadu zodpovedajúcu stupňu používania alebo opotrebenia, ktoré vec mala pri prevzatí kupujúcim,
  • ak to vyplýva z povahy tovaru(vecí).


Záručná doba plynie od dodania Tovaru Kupujúcemu, alebo ak bol tovar odoslaný na základe zmluvy, plynie od prevzatia tovaru na miesto určenia.


V prípade oprávnenej reklamácie (odstrániteľná vada) má zákazník tiež nárok na náhradu nákladov, ktoré mu primerane vznikli pri uplatnení tohto práva. Ak však súd neuplatní právo na náhradu škody do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vadu vyčítať, súd právo neprizná, ak VEGA TOOLS s.r.o. tvrdí, že právo na náhradu škody nebolo uplatnené včas.


V prípade zaslania reklamovaného Tovaru spoločnosti VEGA TOOLS s.r.o. sa za deň prijatia reklamácie považuje deň prevzatia poslednej časti tovaru voči prepravcovi VEGA TOOLS s.r.o. v deň prevzatia.

Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa VEGA TOOLS s.r.o. nemôžu so zákazníkom dohodnúť na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty sa zákazníkovi priznávajú rovnaké práva, ako keby išlo o podstatné porušenie zmluvy.


V prípade, že je potrebné zaslať tovar spoločnosti VEGA TOOLS s.r.o. zákazník je povinný vo vlastnom záujme zabezpečiť, aby bol tovar zabalený do vhodného a dostatočne ochranného obalového materiálu spĺňajúceho požiadavky prepravy krehkého tovaru vrátane všetkého príslušenstva, a označiť zásielku príslušnými symbolmi.


VEGA TOOLS s.r.o. reklamácia sa považuje za neoprávnenú, ak::


  • závada bola spôsobená nesprávnou alebo neodbornou obsluhou (inštaláciou), nevhodným zaobchádzaním alebo používaním
  • vykonávanie nekvalifikovaného zásahu alebo zmena parametrov
  • bol použitý nesprávny alebo nelegálny softvér alebo spotrebný materiál,
  • porucha bola spôsobená počítačovými vírusmi,
  • porucha bola spôsobená pripojením na elektrickú sieť, ktoré nezodpovedá príslušnej ČSN,
  • vada bola spôsobená živelnou pohromou, násilným poškodením alebo poveternostnými podmienkami,
  • bolo zistené zanedbanie starostlivosti alebo predpísanej údržby výrobku


Nárok možno uznať iba vtedy, ak sa preukážu tieto skutočnosti:

  • že sa vada vyskytla v záručnej dobe - na tento účel je zákazník povinný predložiť riadne a čitateľne vyplnený záručný list, v prípade, že na výrobok bola poskytnutá dlhšia záručná doba, ako je zákonná
  • že kupujúci zakúpili produkt od spoločnosti VEGA TOOLS s.r.o.
  • že výrobok je chybný, za týmto účelom zákazník vadu popíše a chybný výrobok predloží


Ak niektorá z podmienok uvedených v tomto dokumente nie je riadne splnená zákazníkom, reklamácia nebude uznaná ako oprávnená a následne vyriešená.